Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018

Κ.Μητσοτάκης: Ιδιωτικά πανεπιστήμια, κατάργηση ασύλου, παραχώρηση πλήρους εξουσίας στις συντεχνίες του συστήματος στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο



Το αστικό σύστημα έχει τις εφεδρείες στο μανίκι του για την εναλλαγή στην εξουσία.  Ο Κ. Μητσοτάκης, με μια ακροδεξιά ρητορική, περιγράφει το ταξικό περίγραμμα του δημόσιου πανεπιστημίου . Με άξονα αυτόν τον ταξικό προσδιορισμό αναπτύσσει την ρητορική, και το πλαίσιο  της δικής του επίθεσης στην Δημόσια Παιδεία, παραχωρώντας συγχρόνως απόλυτες εξουσίες στις συντεχνίες του συστήματος (προσφιλείς και στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ)  για το ποιοι και πόσοι θα σπουδάζουν, ποιοι θα διδάσκουν.και λοιπά που περιγράφονται παρακάτω στα αποσπάσματα της ομιλίας του σε πανεπιστημιακούς.

Η επίθεση που υπόσχεται ο Κ.Μητσοτάκης, διαφέρει από τον Γαβρόγλου και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ , ως προς την μετατόπιση της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που ασκεί και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πιο ακροδεξιά. Διαφορά τόσο στην ρητορική , όσο και στην εικόνα της ήπιας μεταρρύθμισης (προς όφελος της αστικής τάξης) που θέλει να δώσει η κυβέρνηση. Η ουσία είναι η βάση της αστικής πολιτικής και της ταξικής επίθεσης  όπως αυτή έχει συμφωνηθεί και με την Ε.Ε στο πλαίσιο του 3ου μνημονίου (και των προηγούμενων) το οποίο ψηφίστηκε και από τη Ν.Δ.

Θυμίζουμε δε, πως ο Γαβρόγλου, πέρα από τον ταξικό νόμο για την συρρίκνωση της παιδείας (και ως προπαρασκευαστικό για το άνοιγμα δρόμου στα ιδιωτικά πανεπιστήμια), μόλις χθες, έδωσε το ελεύθερο για την κατάλυση του ασύλου στην Σύγκλητο του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με το πρόσχημα της «ανομίας» στους χώρους γύρω από το Πανεπιστήμιο. 

Με δεκάδες ασφαλίτες εγκατεστημένους στους χώρους του πανεπιστημίου, για ποιο πανεπιστημιακό άσυλο μιλάμε και ποιοι κινδυνεύουν από ποιους; 

Ξεκινώντας την ομιλία του σε πανεπιστημιακούς, ο Κ. Μητσοτάκης εξαπέλυσε μύδρους κατά των φοιτητών και μαθητών. Χαρακτηριστικά δήλωσε:

«Χθες είχαμε μια ακόμα εικόνα ντροπής, με τα όσα συνέβησαν στο γραφείο του κ. Γαβρόγλου. Η εικόνα νέων ανθρώπων, που φέρονταν χωρίς ίχνος σεβασμού και αίσθησης δημοκρατικής συνείδησης, ήταν σοκαριστική για όλους μας και άκρως ανησυχητική».

Συνεχίζοντας, προχώρησε στις απειλές-«υποσχέσεις» για το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της Ν.Δ. :
1) Κατάργηση του ασύλου, καταστολή και αστυνομοκρατία στον χώρο των πανεπιστημίων, στοχοποίηση και κατάργηση του φοιτητικού συνδικαλισμού, τονίζοντας:

«Οι συμμορίες που σήμερα τα λυμαίνονται θα εξοβελιστούν από αυτά. Αυτήν τη δουλειά θα την κάνει η “οργανωμένη πολιτεία”. Τα αμφιθέατρα είναι χώρος γνώσης και διαλόγου, όχι τραμπουκισμών και βίας». «Η παρακαταθήκη του ακαδημαϊκού ασύλου δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο πολιτικής κατάχρησης»
«Γι’ αυτό και το άσυλο με τη σημερινή του μορφή θα καταργηθεί. Ως εδώ !»

2) Δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων και ξεκαθάρισμα ρόλου του Δημόσιου Πανεπιστημίου, παραγωγής φθηνού επιστημονικού δυναμικού στην υπηρεσία του κεφαλαίου.
Ο πρόεδρος της ΝΔ δήλωσε ότι μόνο η Παιδεία είναι μηχανή ανάπτυξης. Γι’ αυτό πρέπει να συνδεθεί με την οικονομία το δημόσιο πανεπιστήμιο. Πρέπει επιτέλους να γεφυρώσει το σημερινό χάσμα μεταξύ της παρεχόμενης εκπαίδευσης και των αναγκών μιας αγοράς εργασίας που αλλάζει διαρκώς. Ασφαλώς, τόνισε στη συνέχεια, και η Νέα Δημοκρατία θα αγωνιστεί με όλες της τις δυνάμεις για την αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος. Έτσι ώστε να μπορούν επιτέλους να δημιουργηθούν μη κρατικά πανεπιστήμια και στη χώρα μας.

3) Εισαγωγή στα πανεπιστήμια με επιλογή αριθμού εισακτέων (και όχι μόνο προφανώς) από τα πανεπιστήμια.

Ανέφερε ότι τα πανεπιστήμια, πρέπει να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο του αριθμού των εισακτέων και πρόσθεσε ότι ενώ δεν θα αλλάξει άμεσα το σύστημα εισαγωγής, εντούτοις θα επαναφέρει την βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Όλα αυτά, είπε ότι θα αποτυπωθούν σε ένα νέο νόμο-πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα έχει ψηφιστεί το πρώτο τρίμηνο της διακυβέρνησης του.
.
4) Απόλυτος έλεγχος και διαμόρφωση του διδακτικού προσωπικού των πανεπιστημίων δια της πλαγίας οδού με ανάπτυξη μηχανισμού διαλογής  «εκ των έσω». Απόλυτη εξουσία δηλαδή στις συντεχνίες του συστήματος.

Χαρακτηριστικά είπε: "τα πανεπιστήμια απελευθερώνονται από τα δεσμά του υπουργείου και εγκαθιστούν νέους, προωθητικούς θεσμούς αξιολόγησης και λογοδοσίας".

5)  Επαναφορά του νόμου Διαμαντοπούλου

Ο  Κ.Μητσοτάκης αναφέρθηκε και σε δικό του νόμο-πλαίσιο και έκανε ειδική μνεία στο N.4009 του 2011 (Νόμος ταφόπλακα Διαμαντοπούλου-ΠΑΣΟΚ), πως "υπήρξε μία εμβληματική μεταρρύθμιση. Το πρώτο μεγάλο παράδειγμα διακομματικής συνεννόησης. Ένα βήμα εκπαιδευτικού εκσυγχρονισμού, σε συνέχεια της προσπάθειας της Μαριέττας Γιαννάκου, το 2007. Από την άποψη αυτή, θα μπορούσε να αποτελέσει βάση του προβληματισμού μας για έναν “4009 plus”.

Δεν υπάρχουν σχόλια: