Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2013

Ένα σατιρικό διήγημα για την κρίση, τις αγορές, τoυς αγοραίους

 

                                                            του Νίκου Κουνενή

(δημοσιευμένο στη συλλογή διηγημάτων μου «Ζωντανή Σύνδεση», που δημοσιεύτηκε το 2003 από τις εκδόσεις «Κοχλίας», με αφορμή κι αιτία την κρίση της Αργεντικής και δυστυχώς  μάλλον επίκαιρο, κάμποσα χρόνια μετά).

Γιάπινγκ!                                                      

Έξι και τριάντα δυο π.μ.- εφτά και είκοσι εννέα π.μ

   «Good morning, Νικηφόρε!». Το φωνητικό Hi Tech ξυπνητήρι παιανίζει το λεκτικό του εγερτήριο, ο ηλεκτρονικός αφέτης ανεμίζει τη σημαία της εκκίνησης. Άμεση εκτίναξη, κάλυψη συνήθους υπερευέλικτης τροχιάς, άψογη μελισσανίδειος προσγείωση πελμάτων στο συλλεκτικό περσικό χειροποίητο χαλί- twelve thousαnd dollars, special price for you, sir- διατάσεις μυών, προζέσταμα, βαθειές αναπνοές, pozitive feelings.
   Μια, δυο, πέντε, δέκα, πενήντα, εκατό, εκατόν δέκα τέσσερις έλξεις, new personal record, βιονικέ! Κακάκια, ταυτόχρονη ανάγνωση επενδυτικής σελίδας των Financial Times, φύλλο χθεσινό, (συνολικός χρόνος συνδυασμένων ενεργειών: πέντε λεπτά και σαράντα δυο δευτερόλεπτα). Σχολαστική καθαριότητα πρωκτικής οπής, εγκατάσταση στο μεταμοντέρνο breakfast table, τηγανητά αυγά, μπέικον, χυμός τροπικών φρούτων, german type ψωμάκια, espresso, πολυβιταμινούχα σκευάσματα (χρόνος: είκοσι λεπτά και δεκαπέντε δευτερόλεπτα). Απόσυρση, μετά της δεούσης υποκλίσεως, της ευειδούς οικιακής βοηθού, βαθύ ξύρισμα, ανδροπρεπή σκαμπιλάκια στα μάγουλα, τελετουργική ένδυση με το νέο Armani, ισομετρικές ασκήσεις ύφους ενώπιον του κατόπτρου (χρόνος: δεκαεπτά λεπτά και δέκα δευτερόλεπτα). Επικρουστικά high five δεξιάς παλάμης προς αριστερή και τούμπαλιν (δεκαπέντε δευτερόλεπτα), αποχαιρεστήριο μειδίαμα στον καθρέφτη (έξι δευτερόλεπτα).
   Κάθοδος στο γκαράζ, απασφάλιση ασταφτερής εισόδου, εγκατάσταση εντός οχήματος, ενεργοποίηση προσωπικών αντανακλαστικών εκκίνησης, μαρσάρισμα , έξοδος ένα λεπτό προ του προκαθορισμένου χρονικού πλαισίου, βουρ στο ψητό!

Επτά και τριάντα π.μ.-οκτώ και δεκαπέντε π.μ.

   Σανίδωσέ το, μεγάλε! Ο ασεβής μικροαστούλης με το ξεπατωμένο Lada- ερασιτέχνης επιδειξίας λαικής μαγκιάς- εμφανίζεται πίσω σου σε χρόνο μηδέν. Προχώρα κυρίαρχε της ασφάλτου και της ζωής, κινούμενο κόσμημα της Αττικής Οδού, εμπνευστή και αδιαφιλονίκητε τιμονιέρη του High Risk Polemarchos Fund: Ο λαμπερός κόσμος της new liberal jungle υπόσχεται στον συνήθη δικαιούχο, τον αναμφισβήτητο θριαμβευτή της ατέλειωτης και πάντα γοητευτικής χρηματοσυλλεκτικής περιπέτειας, ένα αξέχαστο δωδεκάωρο. Προχώρα κυρίαρχε της ασφάλτου και της ζωής, κινούμενο κόσμημα, άστρο λαμπρό της Full of Money c.o., ιδιοφυή επινοητή του αήττητου Fund, μεγάλε προφήτη χρηματαγορών και συναφών ορνίθων που γεννούν για πάρτη σου τα χρυσά αυγουλάκια.
   Πίσω μπεμβεδιάρη της κακιάς ώρας, στη μπάντα ιερόσυλοι πληβείοι των αυτοκινούμενων αραμπάδων και των φτωχομπινέδικων παπακιών. Το επίγειο F16, το δρεπανηφόρο άρμα του Πρίγκηπα των Επενδύσεων, η απαστράπτουσα Φεράρι του Νικηφόρου Γκλαμουρίτη προελαύνει, τιθασεύοντας περήφανα το high speed οδόστρωμα.

   Απογειώσου, αξεπέραστε χρυσοθήρα των ομολογιακών Ελντοράντο, βαρόνε των dead line μετοχικών πομφολύγων, ντελικάτε χορογράφε των χρυσοφόρων πουλερικών. Μάρσαρε, ρολεξοφόρε αστραφτόκαρπε, αρμανιακέ μεταξογράβατε, new age thinking χρυσοκάνθαρε. Τρεις ακόμη αγκομαχούντες πέφτουν πίσω σου ταπεινωμένοι στο ασφαλτόστρωτο καναβάτσο, δυο ακόμη έμειναν μπροστά σου στο έσχατο χιλιόμετρο, τους φτάνεις, τους καταβροχθίζεις, κόβεις περήφανα το νήμα. Άντε γειά ρέ!
   Αριστοτεχνικό non stop φρενάρισμα, στιγμιαία μεταφρενάρειος επιτάχυνση, high light παρκάρισμα, επιμελής τακτοποίηση ενδύσεως και κόμης, προετοιμασία ύφους, αργή, επιβλητική έξοδος.
   It’s a new day, today man!

Οκτώ και δεκαέξι π.μ. – Δέκα και είκοσι π.μ.

   Ευθυτενής πόζα, γρήγορο βάδισμα είκοσι τεσσάρων σθεναρών βημάτων, καλημέρισμα θυρωρού, επιβλητικός χαιρετισμός, μα για στάσου- έκτακτος επισήμανσις!-το ύφος του είλωτος είναι εμφανώς αποκλίνον του επιβεβλημένου. Ανεξηγήτως ευθυτενές βλέμμα, επιδεικτικώς ξεψάρωτο, διακριτικώς ασεβές. Άμεση εκδίκαση  υπόθεσης, απαγγελία κατηγοριών: υπέρβαση ταξικών ορίων, καταστρατήγηση ιεραρχικής κλίμακας, πλημμέλημα με σοβαρή πιθανότητα κακουργήματος. Επείγουσα ανάγκη ενημέρωσης dark list. Ενότητα: ΥΠΟ ΔΥΣΜΕΝΕΙΑ. Στήλη: ΜΟΥ ΤΗΝ ΕΣΠΑΣΕΣ ΣΗΜΕΡΑ, ΜΑΛΑΚΑ. Προοπτικές: ΑΜΕΣΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ Ή ΣΟΥΤΑΡΙΣΜΑ. Διορία: ΕΙΚΟΣΙΤΕΤΡΑΩΡΗ.
   VIP’s ασανσέρ, just alone, as usual. Zωογόνος θόρυβος τουρμποκίνησης, ιλιγγιώδης άνοδος- συμβολοποιημένη κυριολεξία- άφιξη. Άσκηση ύφους ενώπιον κατόπτρου, στρώσιμο κουστουμιάς, λαιμοδέτη και κόμης, επιβλητική έξοδος. Ο Ποιητής του Έπους της Επιτυχίας παρών ακριβώς στην ώρα του, as usual, ready for fight, as usual. Καλημερίσματα, αντιχαιρετισμοί, basta! Aνίχνευση ασυνήθιστων εκφράσεων προσώπων των παρισταμένων, συμπτώματα εμφανώς αναγνωρίσιμα δια γυμνού οφθαλμού, απορούσα αμηχανία ενώπιον του ανεξηγήτου του όλου πράγματος.
   Εκπλήξεων συνέχεια. Ο front line ανταγωνιστής, ο επίμονος πλην κατά συρροήν ατυχήσας Λέλος Αναβάτης, επίδοξος Γλαμουρίτης στη θέση του Γκλαμουρίτη, σπεύδει αιφνιδίως προς εγκάρδιον χαιρετισμόν. Φούρνος γκρεμίστηκε; Ανησυχιστικώς ασυνήθιστο, σειρήνα συναγερμού. Cool, man! Ξεσφίξου και χαμογέλα με άνεση ανωτερότητας, σου μιλάει τώρα ειρωνικά- «καλημέρα Γκλαμούρη»- σε δουλεύει ο λινάτσας- φονικό χιουμοράκι, επιδεικτική άνεση, τι διάολο τον απογείωσε σήμερα τον δουλοπρεπή γλίτσα, κομπλαρισμένος αντιχαιρετισμός, «καλημέρα» σκέτο. Ρόμπα έγινες, σε ψάρωσε ο λαπάς, όλοι το είδαν, θα το κάνουν βούκινο, τι πακέτο και τούτο, διάολε! Σύνελθε, στάσου στο ύψος σου Γκλαμουρίτη (ένα κι ογδόντα τέσσερα, με τα Timberland, σόλα δυο εκατοστών).
   Ο εχθρός απομακρύνεται υπομειδιών, δυνατό φάλτσο σφύριγμα, κάπου την ξέρεις τη μελωδία, περιέργεια, τι άσμα άδει ο άτεχνος τροβαδούρος και με ποιόν σκοπό; Άμεση ενεργοποίηση εγκεφαλικών νευρώνων, τομέας μουσικού αρχείου, λίστες κατάταξης, εντοπισμός: Don’t cry for me Argentina. Αχά! Τον καίει τον αχρηστόμυαλο η επιτυχία μου, γι αυτό προκαλεί. Αναζωπύρωση αυτοπεποίθησης, έσχατο βλέμμα περιφρόνησης στον απομακρυνόμενο looser, στροφή σαράντα δυο μοιρών, εγκατάσταση στον πολυτελή business class διευθυντικό θώκο, στιγμιαία απόλαυση υπερπολυτελούς κτιριακής θέας. Lets work hardly, as usual, now, be a funds champion once again, Nikiforos, ο υπολογιστής στέκεται ενώπιόν σου σε θέση προσοχής και αναμένει διαταγές.
   Εμπρός λοιπόν, τι διάολο έγινε πάλι, ο κομπιούτορας κλειδωμένος, μπλοκαρισμένος, out of order. Βλέμμα φωτιά προς την καρέκλα της γραμματέως, άδεια καρέκλα, άργησε πάλι η ηλίθια, κι άλλη σημείωση στη λίστα, προς άμεση συμμόρφωση. Γράψε λάθος, έρχεται αναστατωμένη, κρατάει δυο μεγάλα χαρτόκουτα και σε κοιτάει σαν να έμαθε πως έπαθες τρία απανωτά εγκεφαλικά. Στέλλα, κρατάω χαρτοκόπτη, τι στο διάολο τα θες τα χαρτόκουτα, που να πάρει ο διάολος; Για τα προσωπικά σας είδη- ε, χμ, λυγμός- τα προσωπικά σου είδη Νικηφόρε, είσαι out, είσαι dead, είπε το αφεντικό. Τι out, ρε συ, τι dead, με δουλεύεις, τι σκατά έγινε και δεν το πήρα πρέφα; Αχ κύριε Γκλαμουρίτη, δεν διαβάσατε το χαρτί στον φάκελο, ποιο χαρτί, ποιόν φάκελο ρε γαμώτο, φτου σου κέρατο βερνικωμένο, εδώ είναι  και δεν το πήρα πρέφα, μόλις τώρα μπήκα, περίμενε. Κύριον Γκλαμουρίτη, τέως υπεύθυνο high risk επενδύσεων, τέως, σαν τον Γλύξμπουργκ, λέγε ρε τι έγινε πριν σε βουτήξω απ’ το μαλλί. Τα ομόλογα κύριε Γκλαμουρίτη, ε, Νικηφόρε μου, κοφτός βήχας, ποια ομόλογα γαμώτο μου, αυτά της Αργεντικής, Νικηφόρε. Αυτά που πρότεινες, αυτά που αγόρασε η εταιρεία, ογδόντα εκατομμύρια δολάρια, με την ψηλή απόδοση. Τι έπαθαν τα ομόλογα μωρή, μια χαρά είναι. Δεν έπαθαν τα ομόλογα Νικηφόρε, ολόκληρη η Αργεντινή έπαθε χθες τη νύχτα, ώρα Ελλάδας, ο πώς τον λένε, ο πρόεδρος έφυγε με ελικόπτερο, δεν είδες ειδήσεις; Δεν είδα γαμώτο, πώς να δω χτες το βράδυ αγκομαχώντας με την υφυπουργό, τι σκατά έπαθε η Αργεντινή, κατέρρευσε κύριε Γκλαμουρίτη, τα ομόλογα είναι πλέον κωλόχαρτα είπε έξαλλος ο κύριος Γιαρμάς κι εσείς μια στιμένη λεμονόκουπα, δεν θέλουν ούτε να σας δουν στα μάτια τους, είπαν να εξαφανιστείτε αμέσως. Δεν μπορεί, Μαρούλα, κάποιο λάθος έγινε, δεν μπορεί να την πάτησε έτσι ο αήττητος της Αγοράς, γαμώτο μου, ο number one trader της χώρας. Ο φάκελος, το χαρτί, πρόσεξε που να πάρει ο διάολος θα το κομματιάσεις Νικηφόρε της συμφοράς, στιγμιαίο Πάρκινσον, πήγαινε στο Γραφείο σου Μαρούλα,  άσε τα χαρτόκουτα εδώ δίπλα, συγκίνηση, βούρκωμα, απόγνωση.
   Ανάγνωση. Κύριε Γκλαμουρίτη, και λοιπά, ανεπιτυχής εισήγησή σας για μεγάλη κερδοφορία τριετών τίτλων και λοιπά, γενική κατάρρευση Αργεντινής και λοιπά, η Εταιρεία ζημιώθηκε εξαιτίας σας, λάθος προβλέψεις και ερμηνείες και λοιπά, διακόπτεται η συνεργασία μαζί σας, στη θέση σας τοποθετείται ο κύριος Αναβάτης, δεν δυνάμεθα να σας χορηγήσουμε συστατική επιστολή, αδιανόητο με τέτοιο στοιχείο στο βιογραφικό σας, μην επιχειρήσετε συνάντηση, η Ασφάλεια του κτιρίου έχει λάβει σαφείς εντολές και λοιπά, υποχρεωτική εγκατάλειψη γραφείου στις δέκα και τριάντα, αλλιώς βίαιη έξοδος σας και λοιπά. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, υπογραφή, σφραγίδα.
   This is the end of the world, μεγάλε! Θα τον συναντήσεις τον δήμιο τον Γιαρμά, θέλει δεν θέλει, θα του τα πεις ένα χεράκι, ποτέ δεν έκανες λάθος μέχρι τώρα, πού να πάρει, πού να ξέρεις τι θα γινόταν στην Αργεντινή, πώς να το προβλέψεις, τα νύχια σου να μυρίσεις; Και σ’ αυτούς άρεσε η ιδέα, γι αυτό αγόρασαν τα κωλόχαρτα, μα τώρα κάνουν την πάπια, αποδιοπομπαίος τράγος, Ιφιγένεια, πρόβατο επί σφαγήν, δεν θα το επιτρέψεις! Όρμα τους, αγόρι μου, μην κλαις γαμώτο, πάρε τα πάνω σου. Α, μπράβο, ύφος νικητή, στρώσε το μαλλί, σφούγγισε τα μάτια, ξεκίνα!
   VIPs ασανσέρ, αναμονή. Τυχαία εμφάνιση Αντιπροέδρου, σε εντοπίζει, στιγμιαίος δισταγμός, στροφή εκατόν ογδόντα μοιρών, την κοπανάει. Κυνήγα τον, τον φτάνεις, μπήκε στο γραφείο του, κλείδωσε, βάρα του την πόρτα να ξεμυτήσει, πήγαινε κατευθείαν στην Ιερή Αγελάδα, να τα ρίξεις κατ’ ευθείαν στον Απόλυτο Άρχοντα. Μεταβολή. Άφιξη, είσοδος, πάτημα μπουτόν, έλεγχος εικόνας στον καθρέφτη, οριακώς ικανοποιητική. Έφτασες, βγαίνεις, βουρ για το γραφείο του, όχι διάολε, τέσσερις σφίχτες κορδωμένοι στην είσοδο σε κοιτάζουν σαν θήραμα. Θέλω να μπω, απαγορεύεται, αυστηρή εντολή αξιοτίμου κυρίου Γιαρμά, forbidden at all, μη μας φέρνετε σε δύσκολη θέση. Ξέρεις ποιος είμ’ εγώ ρε; Ξέρουμε κύριε, αν δεν φύγετε θα αναγκαστούμε και λοιπά. Απώλεια ελέγχου, σπρώχνεις τον ένα, ορμάνε κι οι τέσσερις, κεφαλοκλείδωμα, σε σηκώνουν σα σακί, σκρατς το Αρμάνι,, ρε Βάνδαλοι θα σας δείξω εγώ μια μέρα. Εμφάνιση Γιαρμά, ύφος καρδινάλειο, κοφτά νεύματα στους φουσκωτούς, yes sir, σηκωτός, προορισμός προς ασανσέρ κατώτερου προσωπικού. Έξοδος κτιρίου, είσοδος στο γκαράζ, βίαιη εισαγωγή στη Φεράρι, easy men, θα σπάσει- μπαμ- η πόρτα. Θα σας δείξω εγώ, ρε, βάλτε μέσα τα προσωπικά μου είδη, κωλογορίλες, θα σου αποσταλούν ταχυδρομικώς- εντολή κυρίου Γιαρμά-εν ευθέτω χρόνω, εσύ δεν φρόντισες να τα βάλεις αμέσως στα χαρτόκουτα, μαλάκα, γροθιές, κλωτσιές.

Δέκα και εικοσιένα- έντεκα και πενήντα εννέα π.μ

   Νέος έλεγχος μούρης στον μπροστινό δεξιό καθρέφτη: μελάνιασμα στην κροταφική χώρα, απώλεια κεντρικής τούφας μαλλιού, σκισμένο σακάκι, μουσκεύει κι απ’ τα δάκρυα. Ξέσπα, ξέσπα Γκλαμουρίτη, το’χεις ανάγκη, θα τους δείξεις εσύ πανάθεμά τους, μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνεις και ξανά προς τη δόξα τραβάς, (τρις), τράβα τον δρόμο σου, θα σκεφτείς τι θα κάνεις με την ησυχία σου, ποια ησυχία γαμώτο, πάρε εμπρός κωλάμαξο. Μανιοκαταθλιπτική έξοδος οχήματος, θριλεράτο στρίγκλισμα ελαστικών, το δρεπανηφόρο άρμα σκορπά τον πανικό, μπαίνει στην Αττική Οδό, μουγκρίζει μαζί σου σαν πληγωμένο κτήνος. Πίσω ανθρωπότητα! Ο μεγάλος εκδικητής Νικηφόρος Γκλαμουρίτης, έκπτωτος πρίγκηψ των High Risk επενδύσεων επελαύνει ακάθεκτος, άνευ αναστολών. Αδειάστε τον δρόμο αυτοκινούμενες κονσέρβες, υποκλιθείτε βενσινζοκίνητα συρτάρια.
   Ξεκόλλα μωρή από μπροστά μου, βραδυπορούσα χήνα, βρες χωματόδρομο να κάνεις τον περίπατό σου, δεν τραβιέται στην άκρη η αναίσθητη. High Risk μπάσιμο από δεξιά- Μίκαελ Σουμάχερ, F1 fighter- εξασφάλιση θέσης για τελική επίθεση, πρόσεχε διάολε, απόκλιση από την αρχική εκτίμηση, βίαιη διαγώνια σύγκρουση με τον θλιβερό κώλο του Σκόντα, σκρατς, μπαμ, κραχ. Στριγκλίσματα φρένων και βρισιές από γύρω, τι’ ναι τούτο πάλι, η Φεράρι μου γαμώτο, σαν τσαλακωμένο αλουμινόκουτο, σύνελθε ρε, μπορεί να σκοτώθηκαν. Βγαίνεις πανικόβλητος, κοιτάς μέσα στο Σκόντα, η οδηγός στραμμένη προς το πίσω κάθισμα ουρλιάζει στο παιδί, μίλα κορίτσι μου, μίλα καρδιά μου, θα πεθάνω αν σε χάσω, κόσμος γύρω, σε βρίζει, κτήνος, δολοφόνε και τα λοιπά, κοντεύεις να λιποθυμήσεις απ’ τον τρόμο. Δόξα τω θεώ, συνήλθε κι αγκαλιάζει τη μάνα της, καλά φαίνεται, ουφ τι πακέτο και τούτο.
   Η μάνα σε βλέπει να την κοιτάς και βγαίνει έξαλλη, γροθιά στο αριστερό μάτι, στιγμιαία απώλεια όρασης, σου αρπάζει το μαλλί, δεύτερη χαμένη τούφα, θα σε σκοτώσω κοπρίτη, Γκλαμουρίτης παρακαλώ, χίλια συγγνώμη, κάνεις κι αστειάκια εγκληματία, γροθιά στο στόμα, δεξιό μπροστινό δόντι (κοπτήρ) σε θέση υπογλώσσια, το φτύνεις, γροθιά στο αριστερό μάτι, πρήζεται ακαριαία. Κάποιος σε φτύνει, χλαπάτσα στη μούρη, ποιος μαλάκας έφτυσε ρε, εγώ μαλάκα, τρέχει τίποτα, όχι κύριε τίποτα δεν τρέχει, κι άλλες ροχάλες, απόγνωση.
   Ούρλιασμα σειρήνας, περιπολικό, επιτέλους, τα στοιχεία σας κύριε, μπάτσοι με κατανόηση, συλλογή δεδομένων: Φεράρι, Ρόλεξ, Αρμάνι, τι μπλέξιμο, ματσός ο κύριος, μη βρούμε και τον μπελά μας, επίδειξη σεβασμού και συγκρατημένης αλληλεγγύης. Είστε, ασφαλώς, ελεύθερος, περιμένετε τακτική δικάσιμο.
   Πώς να φύγεις, πώς να την αφήσεις, η Φεράρι ταπεινωμένη στο οδόστρωμα, τα φτυσίματα πέφτουν κατά ριπάς, η οδηγός εξαντλήθηκε, τώρα βρίζει μόνο. Έντονοι πόνοι στο καλάμι, το νιάνιαρο συνήλθε για τα καλά, κλαίει και σουτάρει ταυτόχρονα σαν τον Μαραντόνα, ιαχές ενθάρρυνσης, κλότσα το το απόβρασμα, δόξα τω θεώ έφτασαν οι γερανοί. Σηκώνουν το Σκόντα, σέρνουν τη Φεράρι, το καθαρόαιμο σε απόλυτη παρακμή, σερνάμενος Έκτορας έξω απ’ τα τείχη της Τροίας.
   Ενάμισι χιλιόμετρο μέχρι την έπαυλη, κουράγιο Νικηφόρε, πεζός μες απ’ τα στενά, μακριά από αδιάκριτα, ειρωνικά βλέμματα. Αυτοεκτίμηση στο ναδίρ, δαρμένο σκυλί, θλιβερό υπόλειμμα απαστράπτοντος νεοτζακίτη της open opportunity society, Γκλαμουρίτης- λουζερίτης, youre a dead man, indeed. Άντεξε λίγο ακόμα κι έφτασες, κανείς γύρω, άνοιξε γρήγορα και μπούκαρε μέσα, φτου σου κέρατο βερνικωμένο, ο αρχιπερίεργος της γειτονιάς, ο συνταξιούχος τραπεζίτης, σε εντόπισε. Για όνομα του θεού κύριε Γκλαμουρίτη, τι πάθατε, τίποτα, μια μικρή σύγκρουση, δεν έφταιγα εγώ. Τι τα θέλετε κύριε Νικηφόρε, οι δρόμοι γέμισαν ασυνείδητους οδηγούς, προσοχή την άλλη φορά, δεν αστειεύονται, γειά σας και περαστικά. Γειά σας, κύριε κουτσομπόλη- τι ξεστόμισα πάλι ο μαλάκας- συγγνώμη, εκ παραδρομής και λοιπά, γειά σας λοιπόν κύριε Κουτσοδόντη και ευχαριστώ. Φονικό βλέμμα, κοφτή προσβεβλημένη αποχώρηση, εισέρχεσαι, επιτέλους, στην έπαυλη.

Δώδεκα το μεσημέρι- δυο και εννέα μ.μ.

   Εντός προσωπικού ασύλου, καιρός ήταν, περιποίηση τραυμάτων, Αρμάνι εντός κάδου απορριμμάτων, απόπειρα αυτοσυγκέντρωσης, πρώτη εκτίμηση: απόλυτη καταστροφή, επιεικώς. Ομόλογα finito, δάνεια στα ύψη (προσεχώς μη εξυπηρετούμενα), ακίνητη περιουσία υποθηκευμένη ως εγγύηση δανείων, ρευστό μηδέν, τρωγόταν ημερησίως ως είθισται, θέμα αρχής.
   Επείγοντα τηλεφωνήματα, έσχατα SOS, η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία. Η υφυπουργός- τι κορμί Θεέ μου, μα τι σκέφτεσαι τώρα ηλίθιε;- ακόμα θα νοσταλγεί τις χθεσινές σου επιδόσεις, απουσιάζει, πείτε της επείγον, κύριος Γκλαμουρίτης, ξέρει, αδύνατον, πολύ απασχολημένη.  Νέα απόπειρα, κύριος Απληστίδης, όχι δυστυχώς, μετέχει σε σύσκεψη, θα τον ενημερώσω, σήμερα εντελώς κλεισμένος, σε λίγες μέρες ίσως. Ο κύριος Παγώνης εκτός Ελλάδος, η κυρία Πλατινίδοου ασθενεί, ο κύριος Τάδε, η κυρία Δείνα, ο κύριος Άλλος κωλύονται, σε πρώτη ευκαιρία θα επικοινωνήσουν οπωσδήποτε και λοιπά.
   Τα’ μαθαν όλα και κρύβονται οι ρουφιάνοι, πώς διάολο, ναι ρε κρετίνε, η κάμερα στην κολώνα, αυτό είναι. Τιβικοντρόλ on, κύριος Γκλαμουρίτης, εγκληματική ενέργεια, ζαπ, γνωστός μάντατζερ, επικίνδυνη οδήγηση, παρ’ ολίγον νεκροί, ζαπ, Νικηφόρος Γκλαμουρίτης, φάτσα κάρτα, στα χάλια σου, γροθιές, κλωτσιές, βρισιές, ροχάλες, δημόσια ξεφτίλα, τιβικοντρόλ off. Αδύνατο, όταν ξυπνήσεις θα ξεκαρδιστείς, δεν αντέχεις άλλο, τρία ηρεμιστικά, ξαπλώνεις, περιμένεις. Στάση εμβρύου, λυγμώδεις αναστεναγμοί, ξεραίνεσαι.

Εφτά και δεκατέσσερα- οχτώ και τριάντα δυο μ.μ.

   Ξύπνημα, κεφάλι κοτρώνα, σκέψεις black negative. Παραισθήσεις. Μπαλόνια πολύχρωμα, τα φουσκώνεις, τα φουσκώνεις Νικηφόρε αγόρι μου, κι όλο μεγαλώνουν, μέρες περνούν και μήνες, μήνες περνούν και χρόνια και- αίφνης- σκάνε σαν σάπιες σαμπρέλες στη μούρη σου και την μπλαβιάζουν. Ακμή και Παρακμή του Δεσποτάτου της Αρπαχτής, Άνοδος και Πτώσις Άρχοντος Νικηφόρου Γκλαμουρίτου του Ά, σκύλευσις πτώματος υπό δελφίνων και λοιπών ανταγωνιστών. Νέο τζάκι, παλιά καμινάδα, αιθάλη χύμα, πάπαλα!
   Το μισό σου βασίλειο για ένα ουίσκι! Γερές γουλιές μαυροτίκετου αποστάγματος, απ’ ευθείας εκ της φιάλης. Κάπως καλύτερα, κάπως. Νέες τηλεφωνικές απόπειρες, τζίφος. Λείπει, κωλύεται, ασθενεί, συσκέπτεται, δοκιμάστε σε λίγες ώρες. Απόγνωση, αγανάκτηση, blackout.
   Το άλλο μισό σου βασίλειο για λίγη κοκαίνη. High class drug, as usuall, δόση ενισχυμένη λόγω εκτάκτων συνθηκών: Ρουθουνίσματα: σνιφ βιολογικό, κλαυθηρμού ένεκεν, σνιφ εξ εισπνοής ψυχοτρόπου, εναλλάξ. Φιλοσοφικοί στοχασμοί: δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται, κάλλιο πέντε και στο χέρι, παρά δέκα και χουνέρι (διασκευή), όπου φτωχός και η μοίρα του (εκτός θέματος). Οδυνηρό, υποθηκευμένο, παρόν, ζοφερό μέλλον, πού πας έρμε Γκλαμουρίτη; No way out, indeed.
   Τιβικοντρόλ on, διαφημίσεις, ζαπ, ο κύριος Γκλαμουρίτης, μπλα, μπλα, αγανακτισμένος αυτόπτης μάρτυς ατυχήματος μας περιγράφει λεπτό προς λεπτό, μπλα, μπλα, ζαπ, σίριαλ, ζαπ, πείτε μας κύριε Γιαρμά, είμαι συγκλονισμένος και λοιπά, η εγκληματική οδική του συμπεριφορά αποδεικνύει και λοιπά, άθλιο υποκείμενο, μας εξαπάτησε και λοιπά. Ποιος σε εξαπάτησε ρε σάπιε Γιαρμά, πατικωμένε ροδάκινε, άει χάσου υποκριτή, έκανες χαρούλες όταν σου είπα για τα ομόλογα, τώρα κάνεις την πάπια, μου τα φορτώνεις όλα σκουληκοφαγωμένε βερύκοκε, άει χάσου.
   Σιχτίρ πια, έπιασες τα όρια, αρπάζεις το κινέζικο βάζο- three thousand dollars, special price for you, sir- ζύγισμα ακριβείας στη δεξιά παλάμη, σκόπευση, εκτόξευση ακριβείας εναντίον υπερπολυτελούς τηλεοπτικού δέκτη, μπαμ, κράτς, καπούτ.
   Σνιφάρισμα long play, αποφασιστική θέση εκκίνησης, έξοδος. Μπαλκονόπορτα κλειστή, κομματιάζεται, ματώνεις παντού, λαχανιάζεις, αποφασίζεις. Γιάπινγκ τέλος, ζάπινγκ τέλος, τζάμπιγκ και τέλος. Στιγμιαίος δισταγμός, επαναβεβαίωση απόφασης, έτοιμος προς απογείωσιν. (Με το σώβρακο Νικηφόρε; Με το σώβρακο Νικηφόρε).
   Ένα, δυο, τρια, άπ, αποχώρησις Ν. Α. Γκλαμουρίτου.
   Πτήση (δυο δευτερόλεπτα), πρόσκρουση επί οροφής διερχομένου αυτοκινήτου κυρίου γείτονος Κουτσοδόντη (ένα δευτερόλεπτο), οξύς πόνος στα πλευρά, ακαριαία ακινητοποίηση αυτοκινήτου (δυο δευτερόλεπτα), οργισμένη έξοδος οδηγού (τρία δευτερόλεπτα), λεκτικές και σωματικές βιαιοπραγίες εναντίον Ν. Α. Γκλαμουρίτου γεννηθέντος το έτος 1966, παρολίγον αυτόχειρος.


                                                                                kounenik@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: